سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیام رهبر

مبادا حرکت انقلابی جوری باشد که بتوانند تهمت افراطی گری به او بزنند. از افراط و تفریط بایستی پرهیز کرد. جوانهای انقلابی بدانند، همان طور که کناره گیری و سکوت و بی تفاوتی ضربه میزند، زیاده روی هم ضربه میزند. مراقب باشید زیاده روی نشود
امام خامنه ای مد ظله العالی

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته والمستشهدین بین یدیه
تصاویر

بازدید: همین الان

نگاه تو

------------------------------------
حضرت آیت الله مجتبی تهرانی ره

------------------------------------
لحظه دیدار

------------------------------------
نیاز دل

------------------------------------
خانه خورشید

------------------------------------
در انتظار نور

------------------------------------
عطش

------------------------------------
قبولم کن

------------------------------------
چشم من

------------------------------------
باید...

------------------------------------
آقــا...

------------------------------------
مرا میخواند
11:34 صبح

پایدار می مانم... (جنبش وبلاگی در حمایت از گفتمان پایداری )

یکشنبه 90/11/30

 

امروز باید بایستیم تا سوم تیر بماند

چه کسی است که نتواند بین حبیبی و باهنر و بادامچیان و کازرونی و... با آقاتهرانی و حسینیان و سقای بی‏ریا و سلیمانی و زارعی و نبویان و رسایی و روانبخش و... تفکیک کند و اصلح را تشخیص دهد؟ روحیات دو لیست کاملا متفاوت است. در یک صف، انقلابی بودن عمومیت بیشتری دارد و در صفی دیگر محافظه‏کاری و تسامح. در یک صف اصولگرایانند و در یک صف راست‏گرایانی عمومیت دارند که حضورشان دعوای قدیمی راست و چپ و فضای قبل از سال 84 را به ذهن متبادر می‏کند. البته تفاوت‏های دیگری نیز وجود دارد که این تفاوت‏ها موضوع جزوه دوم استقامت در منطقه ممنوعه را به خود اختصاص داده است.

هر دو لیست در عین حال مشترکاتی دارد و افراد ناشناخته‏ای. اما آنچه مسلم است این است که گفتمان، رویکرد و اکثریت لیست انتخاباتی جبهه پایداری انقلابی است. برخی افراد چون دکتر زاهدی‏وفا استاد دانشگاه امام صادق(ع) به واسطه فشارهای خلاف عرف مدعیان وحدت از حضور در عرصه انتخابات و لیست پایداری انصراف دادند. برخی افراد موسسه امام خمینی که در صحنه حاضر شدند نیز نیازمند معرفی بیشتری هستند. آیت الله مصباح فرموده بودند نباید با معیار معروف بودن و شناخته شده بودن چهره‏های خوب را کنار گذاشت. امروز وظیفه ما معرفی احمدی‏نژاد گونه آنهاست.

گفتمان، رویکرد و اکثریت لیست انتخاباتی جبهه پایداری ارزشمند، انقلابی است. امروز آیت الله مصباح یزدی برخلاف تمام دوره‏های گذشته به گونه‏ای صریح‏تر وارد میدان شده تا علم سوم تیر همچنان بلند و پایدار باشد و این علم در انتخابات ریاست جمهوری آتی به دست فردی از نسل سوم تیر برسد. به نظر می‏رسد اتفاقا مسئله‏ای که برخی اصولگرایان را همچنان به پایبندی به لیست راست سنتی واداشته، نگاهی است که آنان به انتخابات ریاست جمهوری آتی دارند. دعوایی که بر سر سرلیستی جبهه متحد درگرفت نیز دقیقا در همین راستا قابل تحلیل است. امروز ما باید بایستیم تا سوم تیر بماند. ما باید خط گفتمان سوم تیر را نگه داریم. باید شاخص‏های به روز را برای انتخاب نماینده اصلح ارائه کنیم.

امروز در عین حال مشارکت حداکثری مهمترین مسئله نظام است. دشمنان خارجی انقلاب و بانیان فتنه هر دو میزان مشارکت مردم در انتخابات را تحلیل خواهند کرد و در صورت پایین بودن مخاطب آنها هستند که مدعی خواهند شد. چنانچه همه می‏دانیم محمد خاتمی گفته است اگر مشارکت در تهران به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند، اصلاح طلبان پیروز شده‏اند. این مسئله نیز ضرورت حضور جدی جریان انقلابی در صحنه را می‏طلبد.

تمام تلاش برخی افراد چون زاکانی تا کنون برای این بود که ما را از حضور میدانی باز دارند. امروز ما باید به گونه‏ای انقلابی وارد عرصه شویم و با مردم ارتباط بگیریم. باید مانورهای متعدد ترتیب دهیم. امروز باید نهضتی دوباره از جنس سوم تیر ایجاد کنیم و هر آن کس که اصلح می‏دانیم را به مردم معرفی نماییم. اکنون همچون گذشته حضور جدی جریانات ارزشی در ایجاد مشارکت حداکثری و شور انتخاباتی، تبیین شاخص‏های نمایندگی، تبیین صف‏بندی‏های سیاسی و معرفی جریان‏های سالم موضوعیت دارد.

متاسفانه سیل تخریبها و سیاه نمایی ها علیه جبهه پایداری این تلقی را ایجاد کرده که باز جریان سوم تیر وارد منطقه‏ای ممنوعه شده است که سهم احزاب در آن تعیین کننده است. در این ادبیات گفتمان و آرمان جایگاهی ندارد. احزاب و چهره‏ها فارغ از اینکه چه عملکردی داشته‏اند و مثلا در فتنه چگونه عمل کرده‏اند، از سهمی معلوم در لیست انتخاباتی برخوردارند و این جز قبیله‏گرایی چه معنی‏ای می‏تواند داشته باشد؟

ما نباید اجازه دهیم انقلابی‏گری به برزخ برود و پیرمردهای کم‏حوصله و محافظه‏کار که البته محترم هستند، فضای راست سنتی را بار دیگر حاکم کنند و تئوریسین‏های تسامح و تنازل یعنی افرادی چون زاکانی انقلاب را از حرکت رو به جلوی خود به قبل از سال 84 بازگردانند. ما از فضای قبل از سال 84 عبور کردیم و به هیچ وجه به قبل از 84 باز نمی‏گردیم. ما امروز باید مردانه و محکم بایستیم تا سوم تیر بماند.

به نوبه خود مثل بردار عزیزم امیرحسین ثابتی از همه بچه های وبلاگ نویس دعوت می کنم تا با حضور موثر وبلاگی و نوشتن مطلب پیرامون انتخابات به صحنه بیایند و ضمن حمایت از گفتمان و اکثریت لیست جبهه پایداری نقطه نظرات خود را به قلم آورند.

محورهای پیشنهادی:

* چرایی حمایت معنوی آیت الله مصباح از جبهه پایداری

 

* علت اقبال توده های متدین و انقلابی جامعه به جبهه پایداری

 

* شاخصه های اصلی و گفتمان ساز جبهه پایداری

 

* علت مقبولیت این گفتمان نزد بدنه جوان و نسل سوم انقلاب

 

* رقابت نابرابر رسانه ای جبهه پایداری با دیگر جریان ها

 

* علت دشمنی اصلاح طلبان و برخی دیگر از چهره های خاص سیاسی مانند علی مطهری، محمد رضاباهنر و ... با جبهه پایداری

 

* شباهت های فضای فعلی سیاسی کشور و برهه تاریخی  سوم تیر 84

 

* آیا پیروزی در انتخابات مجلس به منزله پیروزی یا شکست گفتمان جبهه پایداری است؟

 

* مقایسه لیست انتخاباتی جبهه پایداری با دیگر لیست های انتخاباتی منتشر شده

 

* و ...

 

 


نوشته شده توسط: کنیز مادر

موضوع:

درباره
آخرین نوشته
آرشیو
دوستان
پایگاه ها
     پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
     پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی
    پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی
     پایگاه اطلاع رسانی آثار آیت الله بهجت
     سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی
     قرارگاه سایبری محمد رسول الله ص
آمار وبلاگ

    بازدید امروز: 80
    بازدید دیروز: 60
    کل بازدیدها: 274366
    تعداد کل یاداشته ها : 51
    103/2/7
    6:57 ع