سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیام رهبر

مبادا حرکت انقلابی جوری باشد که بتوانند تهمت افراطی گری به او بزنند. از افراط و تفریط بایستی پرهیز کرد. جوانهای انقلابی بدانند، همان طور که کناره گیری و سکوت و بی تفاوتی ضربه میزند، زیاده روی هم ضربه میزند. مراقب باشید زیاده روی نشود
امام خامنه ای مد ظله العالی

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته والمستشهدین بین یدیه
تصاویر

بازدید: همین الان

نگاه تو

------------------------------------
حضرت آیت الله مجتبی تهرانی ره

------------------------------------
لحظه دیدار

------------------------------------
نیاز دل

------------------------------------
خانه خورشید

------------------------------------
در انتظار نور

------------------------------------
عطش

------------------------------------
قبولم کن

------------------------------------
چشم من

------------------------------------
باید...

------------------------------------
آقــا...

------------------------------------
مرا میخواند
10:3 عصر

دردنامه ایی که به همراه برگ رأی به صندوق انداخته شد+ تصویر

یکشنبه 91/2/17

انتخابات مجلس نهم هم برگزار شد و یک باردیگر مردم فهیم، صبور و هوشیار ایران نشان دادند علیرغم بی مهری های برخی مسئولین، همچنان در صحنه دفاع از نظام و انقلاب و رهبری حضور دارند.

به گزارش رویش نیوز، در دور دوم انتخابات مجلس نهم در یکی حوزه های اخذ رأی، نامه ایی دست نویس در صندوق انداخته شده بود که در عین داشتن  دغدغه های انقلابی، انتقادات صریح و شفافی را به نمایندگان و برخی مسئولین وارد می داند. مطالعه متن این نامه برای متصدیان امر لازم به نظر می رسد.(برخی الفاظ با وجود اینکه خیلی هم نامناسب نبوده، لیکن به دلیل رعایت شأن نمایندگان و مسئولین حذف گردیده است).

 

متن این دردنامه که دیروز در اختیار رویش نیوز قرار گرفته است،‌ به شرح زیر است:

 

درود بر نظام جمهوری اسلامی ایران و بنیان گذار فقید آن و درود بر مقام معظم رهبری و ملت شهید پرور ایران

ولی افسوس که شما مسئولین قدر این مردم را نمی دانید، لعنت خدا بر تعدادی از شما مسئولین و برخی نمایندگان (...) که با حقه بازی وارد مجلس می شوند و سپس با (...) و اختلاس گران همدست می شوند.

 

چرا برخی نمایندگان و مسئولین (...) که درپرونده سه هزار میلیاردی دست دارند را به مردم معرفی نمی کنید؟ نمایندگان و مسئولینی را که قبلا از شهرام جزایری رشوه گرفتند را به چه مجازاتی رساندید؟

 

چرا فقط آفتابه دزدها را مجازات می کنید؟ مگر قرار نبود همه در برابر قانون مساوی باشند؟ چرا آقازاده ها نیستند؟ مثلا با مهدی هاشمی رفسنجانی (...) و (...) چه برخوردی شد؟ با خواهر آشوبگرش چه برخوردی شد؟ و ...

 

بیداد گرانی های اخیر تسمه از گرده مردم فقیر و طبقه پائین کشیده است؟

 

فکر کرده اید با دو ریال یارانه نقدی جبران می شود؟ گرانی ها دهها برابر یارانه شما به مردم فشار آورده است و  ...

 

ارزش پول ملی ایران بزرگ شیعه را در مقابل پول اعراب (...) و حتی پول افغانی به لجن کشیدید. مملکت با این همه ثروت خدادادی نفت و گاز و معادن نباید این وضع اجتماعیش باشد!

 

اینها سر سوزنی از نتیجه عملکرد شما طی سالها مسئولیت شما است. آیا از ملت و شهداء خجالت نمی کشید؟ همه تقصیرها را هم به گردن خارج از کشور نیاندازید. در مقابل بحران ارز و طلا و سقوط بی سابقه پول ملی کشور که در اواخر سال گذشته رخ داد و دولت در بوجود آوردن آن نقش داشت، شما نمایندگان چرا سکوت کردید و در آن زمان بحران هیچ کاری نکردید؟ و حالا ما مردم حالا باید تاوان آن را در گرانی سرسام آور همه احتیاجات خود بپردازیم و ... و ... و ...

 

به هر حال اینبار هم ما مردم در انتخابات شرکت می کنیم فقط به خاطر رضای خدا،‌خون شهداء و مقام معظم رهبری ، ولی بدانید این حضورها به معنی تأیید شما مسئولین (...) و بی مسئولیت نیست، ما وظیفه خودمان را انجام دادیم ولی مطمئن باشید مسئولیت شما سنگین شد،‌ اگر در قبال این وکالتی که به عهده می گیرید بخوبی انجام وظیفه نکنید خداوند آتش جهنم را برایتان مهیا می کند. فریب دو روز ریاست را نخورید. به فکر آرامش مردم، دین اسلام و ... هم باشید.

 

خواهشمند است این دردنامه را پاره نکیند به اطلاع مسئولین برسانید که مردم از دست شما چه می کشند!

والسلام علیکم و رحمت ا...                                                                 

                                                                                                                 تصویر نامه مذکور

درد نامه

درد نامه


نوشته شده توسط: کنیز مادر

موضوع:

9:29 صبح

کار ناتمامم را تمام کردم...

جمعه 91/2/15


نوشته شده توسط: کنیز مادر

موضوع:

11:3 عصر

کاریکاتور: شبیهسازی پهپاد آر-کیو-170 توسط ایران

چهارشنبه 91/2/6

کاریکاتور


نوشته شده توسط: کنیز مادر
11:48 عصر

رشته دفاع سایبری در مقطع کارشناسی ارشد

یکشنبه 91/2/3

دفاع سایبری

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان پدافند غیر عامل گفت: رشته دفاع

محمدرضا فرجی پور" روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر سازمان پدافند غیرعامل با برخی از دانشگاه های خارج از تهران نیز به منظور راه اندازی رشته دفاع سایبری مذاکره کرده است و برخی از این دانشگاه ها نیز قرار است در سال آینده در این رشته دانشجو پذیرش کنند.

وی خاطرنشان کرد: آشنایی مدیران و فرماندهان با مفاهیم دفاع سایبری یکی از راهبردهای اساسی سازمان پدافند غیرعامل است از این رو از سه سال گذشته برنامه هایی برای افزایش ارایه مفاهیم دفاع سایبری و توانمندسازی مدیران در سطوح مختلف آغاز شده است .

وی اظهار داشت: در این زمینه سازمان پدافند غیرعامل با همکاری بخش های مختلف دوره های آموزشی عمومی ، مقطعی و آموزش های دراز مدت را برای جامعه دانشگاهی کشور برگزار می کند.

فرجی پوریادآور شد :دانش پدافند غیرعامل در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور تاکنون به طور کامل تدوین نشده است و در حال شکل گیری است .از این رو باید رشته دفاع سایبری که از مهمترین بخش های این حوزه است در سطح دانشگاه های کشور ارایه شود .

وی تدوین محتوای لازم و تربیت اساتید ارایه کننده این محتوا را از جمله مشکلات آموزش حوزه دفاع سایبری دانست وگفت : در حال حاضر حدود 600 فارغ التحصیل و دانشجو در رشته پدافندغیرعامل در گرایش های مختلف در کشور مشغول به تحصیل هستند.


نوشته شده توسط: کنیز مادر

موضوع:

11:11 عصر

بهتر است این فاجعه را نبینید + عکس

یکشنبه 91/2/3

عکس زیر نشان دهنده تآثیر فسفر سفید است که صهیونسیت ها در بمباران علیه فلسطینی ها استفاده می کنند و سازمان ملل و آن، این مسائل را می بینند و چشم هایشان را می بندند.



نوشته شده توسط: کنیز مادر

موضوع:

11:22 صبح

چه نکته نغزی فرموده اقا ...

یکشنبه 91/2/3
بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با اعضاى «گروه ویژه» و «گروه معارف اسلامى» صداى جمهورى اسلامى ایران‏
مسأله‏‌ى دیگر، مسأله‏‌ى روضه‏‌هاست. روضه‏‌خوانى و سینه‏‌زنى باید باشد؛ اما نه در هر عزایى. این را بدانید که روضه خواندن و گریه کردن – آن سنت سنیه – مربوط به همه‏‌ى ائمه نیست؛ متعلق به بعضى از ائمه است. حالا یک وقت در جمع و مجلسى کسى روضه‏‌اى مى‏‌خواند، عده‏‌اى دلشان نرم مى‏‌شود و گریه مى‏‌کنند؛ این عیبى ندارد. اصلاً عزادارى کردن یک حرف است، روضه‏‌خوانى و سینه‏‌زنى راه انداختن یک حرف دیگر است. روضه‏‌خوانى و سینه‏‌زنى راه انداختن، مخصوص امام حسین است؛ حداکثر مربوط به بعضى از ائمه است؛ آن هم نه به این وسعت. مثلاً در شب و روز تاسوعا و عاشورا بخصوص، در شب و روز بیست‏ و یکم ماه رمضان، سینه‏ زنى و عزادارى و برپایى جلسات خوب است؛ ولى مثلاً در مورد حضرت موسى‏ بن جعفر (علیه‏ السّلام) – با این‏که وفات آن بزرگوار از وفات‌هاى داراى روضه‏ خوانى است – من لزومى نمى‌‏بینم که سینه‏ زنى بشود؛ یا مثلاً در سالگرد شهادت حضرت زهرا (سلام‏‌اللَّه‌‏علی‌ها) مناسبتى ندارد که ما بیاییم نوحه‏‌خوانى و سینه‏‌زنى کنیم؛ بهتر این است که در آن موارد، شرح مصایبشان گفته بشود. شرح مصایب، گریه‏‌آور است
صحبت های حضرت آقا بسیار دقیق و حکیمانه است. زمانی صحبت از عزاداری و سینه زنی شدت گرفت و این مقوله تا حد قمه زنی پیش رفت، که برخی علمای شیعه در دوران خفقان و بی دینی رضا خان و ممنوع بودن عزاداری ها دستور اکید به همه مردم داده بود. راه انداختن دسته جات و سینه زنی و طبل و سنج زدن نه اینکه تنها در این دوره بود اما اساسش بر فلسفه یادآوری واقعه شهادت جانگداز حضرت اباعبدالله بود ولی این ماجرا امروز یا به صورت هدف دار و یا با افراطی گری های عده ای از علمای بی بصیرت صورت می گیرد و شرایط فعلی که برخی از این اقدامات صرفا به وهن اسلام منتهی می شود و یا جلوه افسردگی و غم دائمی شیعه را به جهان معرفی می کند،شکل گرفته است. فرمایشات رهبری معظم دلیل بر بصیرت ایشان بوده و تصور می کنم این رویه در صورتی که ادامه یابد بیشتر به سمت عادی سازی مقوله عزاداری و در نهایت سبب عادی سازی و غیر قابل توجه دانستن عزاداری سیدالشهدا در اذهان عمومی می شود. خصوصا حالا که برخی هئیات وابسته به انجمن حجتیه و آخوندهای روحانی نمای بی بصیرت به تشییع نمادین پیکر ائمه اطهار اقدام می کنند و به نظر در آستانه انحرافی جدی در تفکرات شیعه هستیم زیراکه تشییع نمادین به تدفین نمادین منجر و سپس به ساخت حرم های نمادین به منظور جبران نداشتن حرم ائمه بقیع و حضرت زهرا و ائمه دیگر به منزله زیارت عموم مردم منتهی می شود.و این یعنی دقیقاً همان تحقق تهمت وهابیت به شیعه است



نوشته شده توسط: کنیز مادر

موضوع:

11:0 صبح

علیرضا پناهیان: فیلم قلادههای طلا را باید دید...

یکشنبه 91/2/3

علیرضا پناهیان: فیلم قلاده‌های طلا را باید دید/متأسفانه بعضی‌ها خجالت می‌کشند که در مورد دشمن صحبت کنند

شب جمعه، برای تالار فارابی دانشگاه هنر شب پرخاطره‌ای بود: اهدای جایز? ویژ? شهید جان بزرگی-جایزه ای برای آثار هنری انقلابی - به کارگردان فیلم قلاده‌های طلا، نقد این فیلم توسط حجت الاسلام علیرضا پناهیان، و رونمایی از تندیس جاویدالاثر احمد متوسلیان توسط دکتر چمران.

به گزارش فارس، عضو هیئت امنای دانشگاه هنر، پس از اکران این فیلم در دانشگاه هنر، در جلسه نقد این فیلم شرکت کرد و خطاب به کسانی که هیچ وقت سینما نمی‌روند، گفت: به کسانی که با سینما قهر هستند و به دلایلی که همه می‌دانیم هیچ وقت به سینما نمی‌روند (که تعداشان هم کم نیست) عرض می‌کنم، اگر این فیلم را ببینید، در واقع یک «فیلم خوب» دیده‌اید. شاید این فیلم باعث آشتیِ بخشی از بدن? جامع? ما با سینما شود.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با حضور در مراسم اعطای جایز? شهید جانبزرگی به کارگردان فیلم قلاده‌های طلا حضور یافت و طی سخنانی در تقدیر از این فیلم گفت: ما در این فیلم تعلق خاطر فیلمساز به نظام را دیدیم و از این جهت لذت بردیم. در این فیلم، وقتی که مشکلات مطرح می‌شود، سیاهنمایی نمی‌شود و هنگامی که اقتدار نظام نشان داده می‌شود، بدون ترس و با افتخار نشان داده می‌شود.

در ادامه فرازهایی از سخنان ایشان را می‌خوانید:

فیلم قلاده‌های طلا را باید دید تا انتظار جامعه از سینما افزایش پیدا کند/ در فیلم «قلاده‌های طلا» برای نظام دلسوزی شد

·    به کسانی که با سینما قهر هستند و به دلایلی که همه می‌دانیم هیچ وقت به سینما نمی‌روند (که تعداشان هم کم نیست) عرض می‌کنم، اگر این فیلم را ببینید، در واقع یک «فیلم خوب» دیده‌اید.

·        فیلم قلاده‌های طلا را باید دید تا انتظار جامعه از سینما افزایش پیدا کند.

·    تلقی بنده در مورد فیلم «قلاده‌های طلا» این است که بعد از تماشای فیلم، این احساس در مخاطب ایجاد می‌شود که نظام امنیت دارد و اوضاع کنترل می‌شود. حتی می‌توان گفت که این فیلم، انتظار مردم را از دستگاه‌های امنیتی بالا برد و اگر یک بار دیگر، شلوغی‌هایی پیش بیاید، مردم این احساس را خواهند داشت که دستگاه‌های امنیتی اوضاع را به خوبی کنترل می‌کنند. همچنین این فیلم «سع? صدر نظام» را نشان داد. در این فیلم می‌بینیم که مسئولین بر اوضاع مسلط هستند و با دستپاچگی به کنترل اوضاع نمی‌پردازند. می‌توان گفت که در فیلم قلاده‌های طلا برای نظام دلسوزی شد.

در این فیلم تعلق خاطر فیلمساز به نظام را دیدیم/ در فیلم‌های دفاع مقدس چقدر می‌توان ولایت‌مداری را پیدا کرد؟

·    ما در این فیلم تعلق خاطر فیلمساز به نظام را دیدیم و از این جهت لذت بردیم. در این فیلم، وقتی که مشکلات مطرح می‌شود، سیاه‌نمایی نمی‌شود و هنگامی که اقتدار نظام نشان داده می‌شود، بدون ترس از برخی شماتتها و با افتخار نشان داده می‌شود و این موجب شده است که این یک فیلم ویژه باشد.

·    در بسیاری از فیلم‌هایی که حتی با نام دفاع مقدس ساخته شده، یا تعلق خاطر به نظام دیده نمی‌شود و یا اینکه درک صحیحی از انقلاب ندارند. بسیاری اوقات در فیلم‌های دفاع مقدس می‌بینیم که معانی و مفاهیم دفاع مقدس تقلیل داده شده است. بر اساس آماری که از وصیت‌نامه‌های شهدای دفاع مقدس گرفته شده است، به طور متوسط در هر وصیت‌نامه‌ای چهار مرتبه از امام حسین(ع) و عاشورا سخن گفته شده و به طور متوسط چهار مرتبه نیز از «ولایت فقیه» و لزوم تبعیت از رهبری سخن گفته شده است(ماهنام? معرفت/شمار? 65) با این وجود، شما در فیلم‌های دفاع مقدس ببینید که چقدر ولایت‌مداری می‌توان پیدا کرد؟ گاهی اوقات حتی در این فیلم‌ها اسلام هم دیده نمی‌شود بلکه فقط اخلاق دیده می‌شود و آن هم از نوع اخلاق سکولارِ منهای معنویت ناب انقلابی.

·    بی‌دلیل نیست که در میان بسیاری از فیلم‌ها، توجه ویژه‌ای به فیلم قلاده‌های طلا شده است. مردم ما گوشه و کنایه‌هایی را که در بسیاری از فیلم‌ها نسبت به نظام زده شده است را دیده‌اند، همچنان که در این فیلم، تعلق خاطر به نظام را دیدند. فیلمسازها نیز این موضوع را به خوبی درک می‌کنند و می‌توان نمونه‌هایش را ذکر کرد که اگر فیلمساز دیگری می‌خواست همین فیلم را بسازد مثلاً شاید جای بازیگر دختر و پسر را در آن نقشی که داشتند، عوض می‌کرد.

شاید برای اولین بار در این فیلم «دشمن» به ‌طور جدّی، نشان داده شد/ متأسفانه بعضی‌ها خجالت می‌کشند که در مورد دشمن صحبت کنند

·    ویژگی‌ دیگری که می‌توان برای این فیلم برشمرد این است که شاید برای اولین بار در این فیلم «دشمن» به ‌طور جدی دیده شد و نشان داده شد که «ما دشمن داریم». این موضوعی است که حتی در برخی از فیلم‌های دفاع مقدسی نیز دیده نمی‌شود و بعضاً در این فیلم‌ها مسأل? «دشمن» به شوخی گرفته شده است. معلوم نیست که چه هدفی دنبال می‌شود و آیا می‌خواهند بگویند که ما دشمن نداریم یا اینکه می‌خواهند بگویند باید دشمنی‌ها را کنار بگذاریم؟!

·    ما دشمن را در این فیلم دیدیم و نسبت به آن غضب پیدا کردیم. این برای ما یک امر مقدس است و یکی از عناصر حماسه همین است. ما امیدواریم که در فیلم‌های دیگر نیز مسأل? دشمن به همین روشنی و البته هنرمندانه نمایش داده شود. متأسفانه بعضی‌ها خجالت می‌کشند که در مورد دشمن صحبت کنند. آن‌طور که بنده به خاطر دارم، اولین نوار صوتی‌ که دشمنان ما در خارج از کشور، در مورد سخنان مقام معظم رهبری طنز تهیه کرده بودند و کلمات ایشان را جابه‌جا کرده بودند، راجع به تمسخر کردن کلم? «دشمن» در بیانات ایشان بود.

این فیلم غضب دشمنان ما را برانگیخت و دشمنان آن را تحریم کردند

·    نکت? دیگر در مورد فیلم قلاده‌های طلا این است که این فیلم غضب دشمنان ما را برانگیخت و دشمنان این فیلم را تحریم کردند. همان‌طور که حضرت امام فرمودند یکی از علامت‌های حقانیت ما این است که دشمنان از ما بد بگویند. بر این اساس شما دربار? فیلم‌هایی که غضب دشمنان ما را برانگیخته نکرده یا آن را تحریم نکردند و یا حتی از آن استقبال کرده‌اند، تأمل کنید.

·    دشمنان ما نسبت به موضوع دفاع مقدس ما کاملاً حساس هستند. (مثلاً افرادی مانند طالبان را به عنوان بَدَل درست کرده‌اند تا وجه? خوبِ رزمندگان ما را خراب کنند) حالا شما ببینید دشمنان ما نسبت به کدام یک از فیلم‌های دفاع مقدسی حساس هستند؟ تحریمی که برای فیلم قلاده‌های طلا شد، باید برای فیلم‌های دفاع مقدسی ما نیز می‌شد اما چقدر ما بی‌روح کار می‌کنیم که این اتفاق نمی‌افتد.

امیدواریم که آقای طالبی در فیلم‌های بعدیِ خود رویکرد جهانی داشته باشند

·    در پایان، از میان چند انتقاد یا پیشنهادی که در مورد این فیلم دارم، تنها یک پیشنهاد را عرض می‌کنم و آن اینکه: «آقای طالبی! برای بینندگان جهانی فیلم بسازید.» بعضی از اِلِمان‌ها و نمادها در این فیلم وجود داشت که فقط ایرانی‌ها می‌توانستند بفهمند. البته این فیلم تلاش مقدسی برای بصیرت‌بخشی در جامعه بود، ولی بنده احساس می‌کنم که واقعاً امروز ضرورت بیشتری وجود دارد که دربار? همین قص? فتنه، مردم اروپا و آمریکا را روشن کنیم. اگر در یک گوشه‌ای از آمریکا تظاهرات شود که «چرا با ایران دشمنی می‌کنید»، ما باید به این وسیله آن تظاهرات را رونق دهیم. باید فیلم‌هایی ساخته شود که در آن سوی مرزها نیز قابل فهم باشد و لذا این فیلم‌ها نباید صرفا با زبان ایرانی و با نمادهای فرهنگِ ایرانی ساخته شود. مثلاً بعضی از فیلم‌های پرفروش دفاع مقدس را می‌بینیم که زبان فیلم کاملاً ایرانی است و حتی در کشور همسایه‌ای که از نظر فرهنگی نیز نزدیک هستیم، کمتر فهمیده می‌شود.

·    البته من نمی‌گویم که این فیلم را در کشورهای دیگر نمی‌توان نمایش داد، شاید دیگران هم ببینند و ارتباط برقرار کنند. ولی بنده وقتی این فیلم را می‌دیدم در جای‌جای فیلم به یاد جهانی می‌افتادم که نسبت به آن مسئولیت داریم.

·    آقای طالبی! کسی مانند شما که سینماگر هستید، می‌تواند برای مردم جهان حرف بزند. و امیدوارم این رویکرد جهانی را بیش از پیش در آثارتان در نظر بگیرید.

 اعطای جایز? شهید جانبزرگی به فیلم «قلاده‌های طلا» و تندیس «حاج احمد متوسلیان»/ رونمایی از تندیس انقلابی غریب- حاج احمد متوسلیان/ جایز? شهید جان بزرگی به آثار انقلابی داده می‌شود

پناهیان بخش کوتاهی از سخنان خود را هم به ویژگی‌های «شهید جانبزرگی» و جایز? او و نیز تندیس «حاج احمد متوسلیان» اختصاص داد:

·    تندیسی که در حاشی? این جلسه از آن رونمایی می‌شود، تندیسی است که برای یک انقلابیِ غریب به نام «حاج احمد متوسلیان» ساخته شده است. به دلیل اینکه شهادت ایشان محرز نشده است مانند شهدا از ایشان تقدیر نشده است و نیز به دلیل اینکه از ایشان خبری نیست از غربت مضاعفی برخوردار هستند. دوستان دانشجو بعد از سفر لبنان انگیزه‌ای پیدا کردند که تندیسی از ایشان بسازند تا در یک پارک، در مرز سرزمین‌های اشغالی نصب شود. ما هر دو اثر (قلاده‌های طلا و تندیس حاج احمد متوسلیان) را آثاری انقلابی می‌دانیم و از این جهت جایز? شهید جانبزرگی به هر دو اثر تقدیم می‌شود.

·    اما چرا جایزه به نام شهید جان بزرگی است چون او کسی بود که جان خود را در راه ثبت تصاویر دفاع مقدس داد. او یکی از بزرگترین عکاسهای دفاع مقدس بود و در همان حلبچه که یک فاجعه جهانی رخ داد و عکس‌های او از حلبچه جاودانه است، مسموم شد و در سالهای اخیر به شهادت رسید. برای اولین بار «سوگوار? عکس عاشورا» را در کشور راه‌اندازی کرد و بعد از ایشان بقیه متوجه شدند که می‌توان از عزاداری عاشورای اباعبدالله(ع) عکس گرفت و نمایش داد. جا دارد که ما به عنوان یک هنرمند حماسی، نام و یاد شهید جانبزرگی را نگه داریم. جایزه‌ای که به نام این شهید عزیز به آثار انقلابی داده می‌شود، باعث می‌شود نام و یاد او برای آیندگان باقی بماند.


نوشته شده توسط: کنیز مادر

موضوع:

11:42 صبح

گزارشی از عملکرد سایتهای خبری پس از تذکرات رهبر معظم انقلاب

سه شنبه 91/1/29
چندی است که فضای رسانه‌ای و مطبوعاتی کشور به عرصه مجادلات غیراخلاقی آلوده شده، به گونه‌ای که مقام‌معظم رهبری در مقاطع مختلف به صورت رسمی و غیررسمی تذکراتی را در این زمینه بیان فرموده‌اند. تذکراتی درباره بدیهیات اخلاقی مانند پرهیز از تهمت، سوءظن و تأکید بر رعایت حرمت افراد در رسانه‌ها و نیز نقد منصفانه و به دور از غرض‌ورزی.
 
شاید همین دغدغه‌ها و نگرانی‌های معظم‌له به اضافه برخی چالش‌های دیگر در فضای مجازی بود که سبب شد شورای عالی فضای مجازی تشکیل شود. شورایی که وظیفه دارد مرکزی به نام «مرکز ملی فضای مجازی کشور» را ایجاد نماید تا اشراف کامل و به روز نسبت به فضای مجازی در سطح داخلی و جهانی و تصمیم‌گیری نسبت به نحوه مواجهه فعال و خردمندانه کشور با این موضوع از حیث سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و محتوایی در چارچوب مصوبات شورای عالی و نظارت بر اجرای دقیق تصمیمات در همه سطوح تحقق یابد.
 
همچنین مقام معظم رهبری در اولین روز بهار سال 91 در اجتماع پرشور زائران و مجاوران حرم رضوی بیان داشتند: «این رسانه‌های الکترونیکی و اینترنتی متأسفانه موجب شده است که افراد بی‌محابا علیه یکدیگر حرف بزنند و بد بگویند. باید از طرف مسئولین کشور برای این هم یک جوری تدبیر بشود. ولی عمده این است که خود ما مردم، خودمان را مقید کنیم به اخلاق اسلامی؛ خودمان را مقید کنیم به قانون.»
 
اما با وجود تکرار چندین باره این تذکرات روشن، به نظر می‌رسد هنوز پاسخ مناسبی به این دغدغه جدی ولی امر مسلمین داده نشده و شاید اوج گرفتن بداخلاقی‌ها در قبل و بعد از انتخابات مجلس نهم سبب شد تا ایشان یکبار دیگر نسبت به این ناهنجاری‌ها اظهار تأسف نمایند!

 
نکته تأسف بار دیگر در این بین البته مدیریت اکثر این سایت‌های خبری توسط نیروهای مدعی اصولگرایی است که عدم توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب را دوچندان زشت و نگران‌کننده می‌نماید.
 

 
بررسی اجمالی فضای رسانه‌ها در سال90
 

 


 
فارس، روانبخش: تفکر جریان انحرافی و اصلاح‌طلب یکی است.

 
فارس، سروری: فتنه و انحراف به تحلیل مشترک رسیده‌اند.

 
علی عباسپور: احمدی‌نژاد از 20، نمره «صفر» گرفت.

 
سایت مشرق، طائب: جریان انحرافی شیطان را قورت داده‌اند.

 
سایت مشرق: جریان انحرافی حاصل توبه تاکتیکی منافقین.

 
سایت الف: جریان منحرف در انتخابات حاضرند اما با چراغ خاموش.

 
سایت مشرق: لاریجانی، کم‌کاری احمدی‌نژاد را جبران کرد.

 
کواکبیان: احتمال پیگیری استیضاح احمدی‌نژاد

 
علی مطهری در پاسخ به الهام: مجلس نهم باید مجلسی باشد که مقابل جسارت و گستاخی دولت بایستد!

 
خبرآنلاین، رفیقدوست: «در هیچ دوره‌ای به اندازه دولت دهم، قانون‌گریزی وجود نداشته است»

 
خبرآنلاین، سید حمید روحانی: «انجمن حجتیه در دفتر رئیس‌جمهور، جا خوش کرده است»

 
خبرآنلاین، محمد رضا باهنر: «منحرفان می‌خواهند «قال داریوش» را جایگزین «قال الصادق کنند.»

 
خبرآنلاین، سعید ابوطالب: «وزرای راه را باید تیرباران کنند / احمدی‌نژاد پر از اشتباه است».

 
فارس: «مشایی بدون مطالعه نامه‌ها را امضا می‌کند!»

 
محمود فرشیدی: «وکیل الدوله‌ها خطر بزرگی هستند.»
 

 
 
 
بررسی عملکرد سایت‌های اینترنتی پس از بیانات رهبر معظم انقلاب
رسانه نزدیک به رئیس مجلس

 
خبر آنلاین که گویا در ایام نوروز، رسالت پایگاه تعطیل شده اطلاع‌رسانی هاشمی را در باز انتشار مواضعش برعهده داشته سعی کرده تا با بررسی اتفاقات ماه به ماه سال 90 همچنان مواضع ضد دولتی (بخوانید تخریبی) خود را حفظ نماید! تیترهایی چون «چهره فروردین 90 چه کسی بود؟»، «آغاز ادغام‌ها و رمال‌ها»، «ملک‌زاده بازداشت شد»‌، «موازی کاری رئیس‌جمهور» و «ادامه قصه داوود و محمود» در همین راستا است. همچنین پایگاه خبری نزدیک به رئیس مجلس با ترتیب دادن مصاحبه با نمایندگانی که شهرتشان در مخالفت با دولت است این مشی خود را پررنگ‌تر از دیگر سایت‌ها دنبال کرده است.

 
علی عباسپور (که جبهه منتقدین دولت را به همراه علی مطهری بنا نهاد): «بافت تفکر آقای رئیس‌جمهور قانون‌گریز است»، «روایت رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات از وکیل‌الدوله‌ها در مجلس» علی‌مطهری: «حنای احمدی‌نژاد رنگ ندارد»، علی مطهری: «شرایط جهانی ایجاب می‌کند فعلاً با احمدی‌نژاد بسازیم والا استیضاح می‌کردیم»، مصباحی مقدم: «برخی می‌خواهند مجلس آینده مطیع رئیس‌جمهور باشد»، بادامچیان: «از اعضای جبهه پایداری که هر چه دولت بفرماید تأیید می‌کنند، انتظار نقد رئیس‌جمهور را ندارم».
 

 
سایت نزدیک به جبهه متحد اصولگرایان

 
سایت جهان که البته وابسته به علیرضا زاکانی، نماینده مجلس و رئیس ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان است، کمی فیتیله تخریب علیه دولت و بداخلاقی‌ها درخصوص سایر جبهه‌های اصولگرایی را در ایام نوروز پائین کشیده بود البته نه بدان معنا که از این خوراک خوب خبری به صورت کامل چشم‌پوشی کند!

 
علیخانی: «مشایی عددی نیست»، مطهری: «شرایط جهانی ایجاب می‌کند فعلاً با احمدی‌نژاد بسازیم و الا استیضاح می‌کردیم» زیباکلام: «شیوه کار احمدی‌نژاد این است که من می‌گویم و شما گوش کنید!» و محمد دهقان: «مرتضوی شایستگی هیچ مسئولیتی را ندارد» از نمونه تیترهای این سایت همیشه منتقد دولت است.
 

 
سایت نزدیک به یک نهاد خاص

 
سایت مشرق نیوز نیز به مانند سایر سایت‌های اصولگرا همچنان مشی ضددولتی و تخریبی خود را ادامه داده است. این سایت خبری هم برای این ایام، تیترهای تکراری سایت‌های دیگر همچون علیخانی: «مشایی عددی نیست» و مطهری: «مجبوریم با احمدی‌نژاد بسازیم» را برگزیده است. این سایت خبری البته در تحلیلی جالب توجه برنامه «منحرفین برای خانه‌نشینی 11 روزه» را تیتر کرده و با برگزیدن تیتر شبکه العربیه: «وزیر علوم ایران مسیحی شده است!» این شبکه ضدنظام جمهوری اسلامی ایران را در اهداف خود یاری رسانده است!
 

 
سایت نزدیک به شهردار تهران

 
مجموعه سایت‌های نزدیک به شهردار تهران که گویا در برنامه کاری سال جدید خود نگاهی هم به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 دارند سعی کرده‌اند تا دولت و شخص رئیس‌جمهور را بیشتر در معرض حملات تخریبی قرار دهند و در این راستا حتی خبرهای منفی از سایت‌های دیگر را نیز به عاریه گرفته‌اند. اگر بخواهیم با نگاه خوشبینانه و نه واقعی به صفحات خبری سایت شفاف نگاه کنیم، مطمئناً در هر روز کاری؛ هیچ تیتر تخریبی علیه دولت، از قلم نخواهد افتاد. «لاریجانی: افزایش یارانه توفان تورم ایجاد می‌کند!»، «تکرار اقدامی غیرقانونی از سوی دولت»، «برنامه منحرفین برای سالگرد 11 روز خانه‌نشینی» و یا «الهیان: عزل مرتضوی خواست افکار عمومی است»، «محمدرضا خباز: ادبیات رئیس‌جمهور در شأن ملت ایران نبود» و «مصطفی‌پورمحمدی: بدون تردید، دولت از گروه آریا حمایت کرده بود!» از جمله این تیترها هستند. سایت شفاف هم به مانند دیگر سایت‌های مدعی اصولگرایی، فصل‌الخطاب خود را تیتر «علی مطهری: فعلاً مجبوریم با احمدی‌نژاد بسازیم» قرار داده است!
 

 
سایت منتسب به آقای همیشه منتقد

 
سایت الف هم در برنامه کاری خود بیشتر سعی دارد دولت را از بعد اقتصادی تخریب نماید! هر چند این سایت در اقدامی قابل تأمل و تعجب‌برانگیز مهمان ویژه‌اش را «آلن ایر»، سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه امریکا انتخاب و از مخاطبان خود درخواست کرد سؤالات‌شان را از وی که عامل سازمان جاسوسی سیا نیز می‌باشد، بپرسند اما در کنار آن در سال جدید نیز کماکان به رسالت تخریب دولت ادامه داده است. تیترهایی چون: «حمیدرضا فولادگر: 5 تخلف دولت در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی»، «محمد دهقان: تخلف جدید دولت» و «تیتر کذب در سالنامه روزنامه ایران از معاون دکتر جلیلی» همگی در همین راستاست!
 

 
خط مقدم تخریب علیه دولت

 
و اما خبرگزاری مهر که تحت مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی است و همچنان تنها دولت را در مرکز ثقل هجمه‌ها و انتقادات خود قرار داده نیز در سال جدید رویکرد اقتصادی دولت را بیشتر مورد توجه قرار داده و در این خصوص تیتر می‌زند: «علی لاریجانی: کار دولت، توفان تورم ایجاد می‌کند»، «حمیدرضا فولادگر: جلسه اضطراری اقتصاددانان مجلس در پی تخلف یارانه‌ای دولت»، «الیاس نادران: تخلف آشکار دولت!» و یا «محمد دهقان: مرتضوی شایستگی هیچ مسئولیت کلیدی و مهمی را ندارد، ریشه جریان انحرافی را می‌خشکانیم!»

 
? ? ?

 
اما در این میان و پس از بررسی محتوای خبری سایت‌های مذکور یک نکته قابل تأمل و در گام بعدی باعث تعجب است. سایت‌ها و خبرگزاری‌های مدعی اصولگرایی، بلافاصله بعد از تعطیلات نوروز، هجمه سنگینی را علیه دولت آغاز کردند؛ هجمه‌ای که آتش توپخانه‌اش را مجلس با اعتراض شدید به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و استیضاح وزیر کار و ادبیات تند امثال محمد دهقان گرم کرده است. شاید مجلسیان این قسمت از بیانات مقام معظم رهبری در جوار حرم رضوی که تنها دو هفته از آن می‌گذرد را فراموش کرده‌اند؛ آنجا که ایشان فرمودند: «هم دولت حریم مجلس را حفظ کند، هم مجلس حریم دولت و رئیس جمهور را حفظ کند. با هم باشند، در کنار هم باشند، این معنایش این نیست که همه یک جور فکر کنند، معنایش این است که اگر دو جور فکر می‌کنند، دست به گریبان نشوند. هرگونه مخالفت ما با یکدیگر، هرگونه دعوا و نزاع ما با یکدیگر، دشمنان را امیدوار و خوشحال می‌کند.»

 
اما در این میان و پس از بررسی محتوای خبری سایت‌های مذکور یک نکته قابل تأمل و در گام بعدی باعث تعجب است. سایت‌ها و خبرگزاری‌های مدعی اصولگرایی، بلافاصله بعد از تعطیلات نوروز، هجمه سنگینی را علیه دولت آغاز کردند؛ هجمه‌ای که آتش توپخانه‌اش را مجلس با اعتراض شدید به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و استیضاح وزیر کار و ادبیات تند امثال محمد دهقان گرم کرده است. شاید مجلسیان این قسمت از بیانات مقام معظم رهبری در جوار حرم رضوی که تنها دو هفته از آن می‌گذرد را فراموش کرده‌اند؛ آنجا که ایشان فرمودند: «هم دولت حریم مجلس را حفظ کند، هم مجلس حریم دولت و رئیس جمهور را حفظ کند. با هم باشند، در کنار هم باشند، این معنایش این نیست که همه یک جور فکر کنند، معنایش این است که اگر دو جور فکر می‌کنند، دست به گریبان نشوند. هرگونه مخالفت ما با یکدیگر، هرگونه دعوا و نزاع ما با یکدیگر، دشمنان را امیدوار و خوشحال می‌کند.»

11:34 صبح

اهانت جدید وهابیت به شیعیان با توزیع یک کتاب (محکوم میکنیم)

سه شنبه 91/1/29

عناصر فرقه وهابیت در اطراف قبرستان بقیع در مدینه کتابی موهن علیه مقدسات شیعیان به زبان فارسی در میان زایران ایرانی توزیع می‌کنند.

به گزارش فارس، عناصر فرقه وهابیت اخیراً در اقدامی موهن، کتابی را ‌در بین زائران ایرانی مدینه توزیع می‌کنند که در آن گستاخی‌های وقیحانه‌ای علیه اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) مطرح شده است.
 
در این کتاب که نام آن "دروغ بزرگ" است، روایات و اعتقادات شیعیان درباره صدیقه طاهره حضرت زهرا (س) و امام زمان (عج) با استفاده از روایات مجعول وهابیت مورد تمسخر و فحاشی قرار گرفته است.
 
‌این کتاب که به زبان فارسی منتشر شده، فقط شیعیان ایرانی که برای سفر حج عازم عربستان سعودی شده‌اند را مورد هدف قرار داده است.
 
این عناصر وهابی با خودروهای ارگان‌های رسمی حکومت آل‌سعود معمولاً در ساعات منتهی به زمان برگزاری نماز جماعت در مسجدالنبی، در اطراف بقیع اقدام به توزیع این کتاب در بین زایران ایرانی می‌کنند.
 
هنوز مسئولان ذیربط ایرانی به این اقدام موهن عربستان سعودی واکنشی نشان نداده‌اند.
 
توزیع این کتاب که در چندین قطع مختلف چاپ شده، همزمان با تشدید تحقیر زایران ایرانی در اماکن زیارتی عربستان صورت گرفته است.

1:24 عصر

در چت روم های ما چه می گذرد...

دوشنبه 91/1/28

چت روم

یک شارژ 1 یا 2 هزار تومانی. این تمام دستاورد کاسبی جدید است . کارشان شده از صبح تا شب پای اینترنت نشستن و دنبال مشتری گشتن. از هر راهی هم استفاده می‌کنند. مسنجر یاهو یا فیس‌بوک. برایشان فرقی ندارد کجا هستند. برایشان شارژهای تلفن همراه مهم است و مشتریان پر و پا قرص. جستجویی کوتاه در لابه‌لای شبکه‌های مجازی یا اتاق‌های مسنجر خیلی از آنها را نشان می‌دهد.

شارژ 2 تومانی 10 دقیقه؛ تست هم نمی‌دهم!
راهش خیلی ساده است. آن‌ها با ساختن یک «آی دی» به دنیای چت وارد می‌شوند. نام و نشانی که می‌تواند هیچ بویی از واقعیت هم نبرده باشد. نام و نشانی مجازی در دنیایی مجازی.
دنیایی آمارها نشان می‌دهد 70 درصد حاضران‌اش را جوانان تشکیل می‌دهند. 55 درصدشان بین 16 تا 25 و 45 درصد هم بالاتر از 25 سال. برای پیدا شدنشان تنها چند دقیقه حضور در اتاق‌های چت کافی است. با این جمله خود را معرفی می‌کنند. من … هستم. … ساله. شارژ می‌گیرم. وب (ارتباط تصویری) می‌دهم. وُیس (ارتباط صوتی) هم می‌دهم. بعضی‌هاشان می‌گویند تست هم می‌دهم تا مطمئن شوید و بعضی‌هاشان هم اهل تست دادن نیستند.
وقتی با آنها چت خصوصی را آغاز می‌کنی حرفی ندارند جز اینکه اول شارژ می‌خواهند. کارشان را وقتی آغاز می‌کنند که شارژ بگیرند. بساط چانه‌زنی اینجا هم برپاست. بعد از چانه‌زنی‌های معمول، رقم می‌شود 10 دقیقه وب، یک شارژ 2 هزار. نیم ساعت، یک شارژ 5 هزار تومانی. آن‌ها تن‌فروشی می‌کنند، بدن خود را به نمایش می‌گذارند، حرف می‌زنند و هر کاری که بخواهی می‌کنند تا در نهایت از دیدنشان خسته شوی. خسته که شدی می‌روند سراغ مشتری بعدی.
روایت مکرری که در روز بارها صورت می‌گیرد. بگذریم از اینکه در این بین بعضی دزدهای اینترنتی هم هستند که از این ترفند استفاده می‌کنند تا فقط شارژ بگیرند و باز بگذریم از آن‌هایی که شارژ دادنشان دزدی است.

کارشان را فقط در دنیای مجازی سکه کرده‌اند. . مهسا یکی از آن‌هاست. او که بعد از گرفتن یک شارژ 5 هزار تومانی حاضر شد کارش را از پشت دوربین لپ‌تاپش آغاز کند می‌گوید شش ماهی می‌شود که وارد این عرصه شده.
خودش اعتراف می‌کند که روزانه بین هشت تا ده نفر مشتری پیدا می‌کند. برای اینکه با آن‌ها ارتباط برقرار کند شارژ می‌گیرد. دو شماره ایرانسل دارد و یک شماره اعتباری همراه اول. با هر شارژی که می‌گیرد یکی از آنها را شارژ می‌کند. تنها 21 سال دارد. هرگز نمی‌گوید منزلش کجاست اما می‌گوید فرزند دوم خانواده است.
خواهرش اما اصلاً از این قضیه خبر ندارد. بعد که نیم ساعتش تمام می‌شود در مقابل درخواست ملاقات حضوری می‌گوید «پایه‌ام؛ اما یه کم خرج دارد» خرجی که از آن سخن می‌گوید هم 40 تا 50 هزار تومان است. چهره مهسا اما ناراحتی از کاری که می‌کند را نشان نمی‌دهد. او حتی دوستان اینترنتی‌اش را هم در معرض حراج می‌گذارد. دوستانی در سن و سال‌های مختلف.

آن‌سو تر از دنیای چت‌روم‌ها، شبکه‌های اجتماعی هم خانه دیگری است . آن‌ها که بیشترشان در فیس‌بوک حاضر هستند نوع کاسبی‌شان فرق می‌کند. برای خود یک صفحه ایجاد کرده‌اند با کلی توضیحات.
توضیح در مورد کارهایی که می‌کنند. دنیای آن‌ها با دنیای تن‌فروشان چت‌روم‌ها مجزاست. چون پسران به اصطلاح «شارژ دزد» بسیاری با ساختن صفحات دروغ، دست به تلکه کردن مشتریان می‌زنند. اما یافتنشان زیاد سخت نیست. «سارا م» یکی از آن‌هاست که البته خود را در فیس‌بوک با یک نام مستعار معرفی کرده است. او چندین عکس از خود گذاشته است. عکس‌های مستهجنی که اگر شما در لیست دوستانش باشید می‌توانید آن‌ها را ببینید. ورود به لیست دوستانش اما کار ساده‌ای نیست.
باید اول شارژ بدهید. وقتی مطمئن شد، دوستی با شما را می‌پذیرد. اما برای ارتباط‌های بعدی هم یک شارژ 2 هزار تومانی می‌گیرد. می‌گوید به خاطر این است که با همان شارژ به مشتری زنگ بزند. این کار را می‌کند. اما نه همان موقع. 48 ساعتی می‌گذرد و بعد تماس می‌گیرد. وقتی تماس گرفت حرف زیادی برای گفتن ندارد. «من سارام» با این جمله باید یادتان بیاید که کیست؟ وقتی سلام می‌کنی می‌گوید کی و کجا. دنبال شنیدن حرف‌های اضافه نیست. انگار که بخش احساس را در مغزش به کلی پاک کرده است. وقتی زمان و مکان را می‌گویی برای حرف آخر می گوید: «قیمت را که نوشته‌ام … مشکلی نداری؟» و اگر مشکلی نداشته باشی، بدن او یک بار دیگر به گناه آلوده می‌شود.

متاسفانه فضای امروز چت روم های ما اینگونه است فضایی بسیار مسموم که با روح و روان جوانان این مملکت که آینده این مرز و بوم به دست انهاست این گونه بازی میکند و مسلما نمیتوان از جوانانی که در مواجهه با این هجمه ها قرار دارند انتظار شکوفایی علمی و اعتقادی داشت ! بدون شک این وظیفه سئولین فرهنگی کشور است که اقدام به سالم سازی این مکان ها کنند نه اینکه با یک فیلتریگ ساده صورت مسئله را پاک کنند . دوستان فرهنگی ام دست به کار شوید جهادی بزرگ در پیش روست ...


درباره
آخرین نوشته
آرشیو
دوستان
پایگاه ها
     پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
     پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی
    پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی
     پایگاه اطلاع رسانی آثار آیت الله بهجت
     سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی
     قرارگاه سایبری محمد رسول الله ص
آمار وبلاگ

    بازدید امروز: 29
    بازدید دیروز: 31
    کل بازدیدها: 273741
    تعداد کل یاداشته ها : 51
    103/1/10
    1:23 ع