سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیام رهبر

مبادا حرکت انقلابی جوری باشد که بتوانند تهمت افراطی گری به او بزنند. از افراط و تفریط بایستی پرهیز کرد. جوانهای انقلابی بدانند، همان طور که کناره گیری و سکوت و بی تفاوتی ضربه میزند، زیاده روی هم ضربه میزند. مراقب باشید زیاده روی نشود
امام خامنه ای مد ظله العالی

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته والمستشهدین بین یدیه
تصاویر

بازدید: همین الان

نگاه تو

------------------------------------
حضرت آیت الله مجتبی تهرانی ره

------------------------------------
لحظه دیدار

------------------------------------
نیاز دل

------------------------------------
خانه خورشید

------------------------------------
در انتظار نور

------------------------------------
عطش

------------------------------------
قبولم کن

------------------------------------
چشم من

------------------------------------
باید...

------------------------------------
آقــا...

------------------------------------
مرا میخواند
12:43 عصر

شعر بدون نقطه از علامه حسن زاده آملی

دوشنبه 91/1/28

علامه حسن زاده آملی شعری بدون نقطه در وصف پیامبر اعظم (ص) سروده‌اند که بدین ترتیب است:

 
 
محمود مسلم ملائک
 
امار مطاع در ممالک
 
هم سالک و هم سلوک و مسلوک
 
او مالک و ماسواه مملوک
 
هر حکم که داد هر دل آگاه
 
سر لوحه حکم اسم الله
 
اسمی که در او دوای هر درد
 
اسمی که روای مرئه و مرد
 
اسمی که مراد آدم آمد
 
اسمی که سرود عالم آمد
 
سوداگر اگر در او دل آسود
 
سودا همه سود دارد و سود
 
مر همدم کردگار عالم
 
کی هول و هراس دارد و همّ
 
دل در حرم مطهر او
 
گل گردد و هم معطّر او
 
هر دل که ولای وصل دارد
 
همواره هوای وصل دارد
 
موسی که هوای طور دارد
 
کی دل سر وصل حور دارد
 
ای وای مر آدم هوس را
 
دل داده کام سگ مگس را
 
در وصل صمد رسد رصدگر
 
در اسم احد رود سراسر
 
درگاه سحر مراد سالک
 
دادار دهد علی مسالک
 
لوح دل آملی اوّاه
 
دارد صور ملائک الله

11:16 عصر

کدام انقلاب حقیقی است؟

شنبه 91/1/26

کدام انقلاب حقیقی است؟


نوشته شده توسط: کنیز مادر

موضوع:

10:42 عصر

ساخت ایران

چهارشنبه 91/1/23

ساخت ایران

چند وقت پیش جایی خوانده بودم که در یک نظرسنجی، اکثریت مردم ژاپن به محصولات ساخته شده توسط کشور خودشان بسیار بیشتر از محصولات خارجی تمایل و اعتماد دارند. تقریباً برعکس کشور ما !!. می‌گویند در کشور ژاپن ، شخصی که به فروشگاه برای خرید می‌رود اگر کالای خارجی‌ای را انتخاب کند در حالی که کالای مشابه ژاپنی آن هم موجود باشد، دیگران به او به شکل بدی نگاه می‌کنند!!. انگار که جنایتی مرتکب شده است!!. بر اساس همین فرهنگ است که گفته می‌شود ، سالهاست مردم ژاپن برنج کم کیفیت و ریز محصول کشور خودشان را به برنجهای مرغوبتر خارجی ترجیح می‌دهند. تا اینگونه از کشاورزی و صنعت داخلی‌شان حمایت کنند.
یکی از سوأل‌شوندگانِ در این نظرسنجی گفته بود ، مثلاً وقتی برای خرید وسایل بهداشتی به فروشگاه می‌روم، اگر ببینم 2 کالای همسان و با کیفیت یکسان ولی، یکی ساخت ژاپن و دیگری ساخت کشور خارجی وجود دارد، حتی اگر کالای ژاپنی کمی هم گرانتر باشد، باز هم آن را به کالای خارجی ترجیح می‌دهم. برعکس خیلی از ما ایرانیها که اعتمادمان به کالاهای خارجی بیشتر از کالاهای داخلی است. البته هدف من از مثال زدن مردم و کشور ژاپن ، مانند بعضی آقایان که در سالهای گذشته بعد از سفر به این کشور، ژاپن را الگوی توسعه و پیشرفت ما معرفی کردن، نیست.

باید از خودمان بپرسیم، واقعا چرا ما نسبت به محصولات خودمان بی‌تمایل و بی‌اعتمادیم!!؟
افرادی که محصولات خارجی را به مشابه وطنی آن ترجیح می‌دهند هم دلایلی دارند، معمولا آنها می‌گویند:
1- خیلی محصولات ایرانی کیفیت ضعیف و پایینی دارند!
در جواب این سخن باید گفت: همیشه هم اینگونه نیست! خیلی از محصولات ایرانی هستند که از مشابه خارجی آن بهتر و مرغوبتر هستند. مثالهای زیادی در این باره وجود دارد. ولی ما باز هم جنس خارجی را ترجیح می‌دهیم!!
2- در محصولات ایرانی کم فروشی و تقلب زیاد است!
جواب: همه ما از تقلب زخم خورده‌ایم. ولی حقیقت این است که تقلب در محصولات خارجی نیز هست. مثلا همه می‌دانیم که بسیار از کالاهایی که در چین ساخته می‌شوند با مارکِ آمریکا ، ژاپن و کشورهای اروپایی فروخته می‌شوند ، ولی با این که ما از این موضوع اطلاع داریم ، باز هم اعتماد بیشتری به آن کالاها داریم!
3- محصولات ایرانی ، پشتیبانی و خدمات پس از فروش خوبی ندارند!
قبول دارم. نمونه‌های زیادی وجود دارد. اگر مثلا یک وسیله الکترونیکی مثل تلویزیون خریده باشید، این مشکل را به خوبی درک می‌کنید. در آن موقع که شرکت خدمات دهنده به هر بهانه‌ای سعی می‌کند از انجام وظیفه خود طفره برود.
4- کالای خارجی (چینی) ارزان تر هستند!
این فقط ما نیستیم که باید مشکل کالاهای ارزان چینی مواجه هستیم. همه دنیا با مشکل کالاهای ارزان چینی روبه‌رو هستند. فرمولی که چینیها برای ارائه محصول ارزان بکار می‌برند عبارتند از:
کیفیت پایین + دستمزد بسیار کم برای کارگران + حمایت از صادرکنندگان = محصول ارزان
به غیر از مورد آخر، با توجه به فرهنگ و اعتقاداتمان، ما نمی‌توانیم به 2 مورد اول عمل کنیم.

فارغ از این دلایلی که بعضی‌ها می‌آورند، هنوز هم یکی از مشکلات در کشور ما این است که ، خودمان را ناتوان می‌بینیم و گاهاً عقده حقارت نسبت به خودمان داریم. هنوز هم کسانی در کشور هستند که کالاهای ساخت داخل را به سخره می‌گیرند و اعتقاد دارند که ایرانی به درد هیچ کاری نمی‌خورد. هنوز هم نمی‌توانند یک آفتابه! را به خوبی درست کنند!!. البته این مشکل برای برطرف شدنش نیاز به کار فرهنگی بیشتری دارد.

همه باید بدانیم ، با هر کالای خارجی‌ای که می‌خریم، همان قدر که به شرکتهای چینی یا غربی سود می‌رسانیم، به همان اندازه به صنایع داخلی ضرر می‌زنیم. ضرر به صنایع داخلی هم یعنی کمک به بیکاری برادر، دوست، فامیل و همسایه خودمان. بیکاری شدن یک جوان مجردِ در آستانه ازدواج یا یه مرد عیال‌وار هم یعنی، سوق دادن آنها به سمت راههای خلاف ، ناهنجای‌های اجتماعی و ...
حالا این ما هستیم و این ادعاهای مسلمانی ...


نوشته شده توسط: کنیز مادر

موضوع:

8:26 عصر

فرود اضطراری بر باورها

پنج شنبه 91/1/17

زمان پنج شنبه 17 فروردین 1391 ساعت 11 صبح شبکه نمایش سیمای جمهوری اسلامی ایران نمایش دهنده فیلمی با نام فرود از تعجب دهانم باز مانده بود وااااایبا گوشهایم جملاتی را در این فیلم میشنیدم که باورش برایم سخت بود داستان فیلم ماجرای ربودن یک هواپیما بود که در ان تقریبا هر 10 دقیقه یک بار ربایندگان ان را تروریست های مسلمان خطاب میکردند و مدام میگفتند که حادثه 11 سپتامبر دیگری در راه است . ایا نمایش چنین فیلم هایی که مستقیما مسلمانان را تروریست میخواند و مقصران حادثه 11 سبتامبررا مسلمانان میداند با اهداف و ارزش های جمهوری اسلامی و سیاست های نظام همخوانی دارد در نظامی که همواره سعی در برملا کردن اهداف شوم هالیوود دارد و سعی میکند جامعه را نسبت به اهداف انان اگاه کند تا از ضرر های به وجود امده توسط القای فکری هالیوود جلوگیری کند دوبله ونمایش این فیلم در دو نوبت پخش پیرو همین سیاست هاست ؟؟؟!!!


12:45 عصر

قلاده های طلا فیلمی که خواهد ماند ( برگزیده مجله پارسی نامه )

دوشنبه 91/1/14

قلاده های طلا

دست مریزاد استاد واقعا که کارت درست است خدا قوت ، تا قبل از دیدن فیلم فکر نمیکردم کاری که از ان به عنوان سیاسی ترین فیلم تاریخ سینمای ایران یاد میشود انقدر خوب از اب درامده باشد این را برای این میگویم  که فیلم هایی که پیش از این از آنها به عنوان فیلم های سیاسی یاد میشد هیچ کدام کارهای فاخر و بزرگی نبودند و برایم به تجربه ای تلخ و ناموفق تبدیل شده بودند یا به نحوی انقدر واضح و از درون به مسائل نمیپرداختند ، بعد از اتمام فیلم با این که باز هم احساس میکردم که فیلم دارای نواقص بسیاری است اما نقاط قوت ان  به قدری زیاد بود که احساس خوشایندی پیدا کرده بودم دلم میخواست همانطور در سینما بنشینم و به اتفاقات دو سال قبل برگردم به شور و شعفی که در ستاد های انتخاباتی بر پا بود به شلوغی خیابانها که واقعا در فیلم بسیار زنده به تصویر کشیده شده بود تمامی اتفاقات افتاده در فیلم را وقتی با اتفاقاتی که با تمام وجود لمسشان کرده بودم در کنار هم قرار میدهم نتیجه گیری اش میشود کاربلدی کارگردانی چون ابوالقاسم طالبی ،قبل از دیدن فیلم ترس هایی داشتم از قبیل اینکه این فیلم یک فیلم سفارشی باشد و با طرفداری از یک نامزد خاص بخواهد حق بودن خود و باطل بودن دیگری را اثبات کند اما طالبی نشان داد که می‌توان هم طرف‌دار حق بود و در عین حال بی‌طرف! این واقعیت دارد؛ «قلاده‌های طلا» در همان حال که ذات «فتنه» را برملا ‌می‌کند، نسبت به برخی از عوام که فریب این جریان را خوردند، تصویری منصفانه و متعادل نشان می‌دهد. نه از احمدی نژاد دفاع میکند و نه طرفداران سابق موسوی را مورد سرزنش قرار میدهد بلکه با نگاهی مسقل و بی تعارف تمامی مسائل را به به راحتی بازگو میکند ، از راهپیمایی سکوت 25 خرداد گرفته تا نگاهی زیرکانه به قتل ندا آقا سلطان وصحنه های ناب درگیری در ناحیه مقاومت بسیج نینوا . قلاده های طلا بی شک بهترین کار سینمایی ایران در سال 1390است . بعد از دیدن فیلم تازه دلیل پرویز شیخ طادی را برای بخشیدن سیمرغش به طالبی را فهمیدم  فیلمی که لیاقت این را داشت که سیمرغ های زیادی روی شانه اش بنشیند و خستگی را از تن ساران در سازندگانش بزداید . تنها چیزی که در این لحظه میتوانم تقدیم استاد کنم تشکر صمیمانه ای است  که با تمام وجود نثارشان میکنم .


11:56 صبح

این است سند افتخار من ، اقتدار ایران ... ( برگزیده مجله پارسی نا

یکشنبه 90/12/14

این است سند افتخار من

انگشت اشاره ام عمق چشمان تو ( دشمن ) را هدف گرفته است


نوشته شده توسط: کنیز مادر

موضوع:

11:34 صبح

پایدار می مانم... (جنبش وبلاگی در حمایت از گفتمان پایداری )

یکشنبه 90/11/30

 

امروز باید بایستیم تا سوم تیر بماند

چه کسی است که نتواند بین حبیبی و باهنر و بادامچیان و کازرونی و... با آقاتهرانی و حسینیان و سقای بی‏ریا و سلیمانی و زارعی و نبویان و رسایی و روانبخش و... تفکیک کند و اصلح را تشخیص دهد؟ روحیات دو لیست کاملا متفاوت است. در یک صف، انقلابی بودن عمومیت بیشتری دارد و در صفی دیگر محافظه‏کاری و تسامح. در یک صف اصولگرایانند و در یک صف راست‏گرایانی عمومیت دارند که حضورشان دعوای قدیمی راست و چپ و فضای قبل از سال 84 را به ذهن متبادر می‏کند. البته تفاوت‏های دیگری نیز وجود دارد که این تفاوت‏ها موضوع جزوه دوم استقامت در منطقه ممنوعه را به خود اختصاص داده است.

هر دو لیست در عین حال مشترکاتی دارد و افراد ناشناخته‏ای. اما آنچه مسلم است این است که گفتمان، رویکرد و اکثریت لیست انتخاباتی جبهه پایداری انقلابی است. برخی افراد چون دکتر زاهدی‏وفا استاد دانشگاه امام صادق(ع) به واسطه فشارهای خلاف عرف مدعیان وحدت از حضور در عرصه انتخابات و لیست پایداری انصراف دادند. برخی افراد موسسه امام خمینی که در صحنه حاضر شدند نیز نیازمند معرفی بیشتری هستند. آیت الله مصباح فرموده بودند نباید با معیار معروف بودن و شناخته شده بودن چهره‏های خوب را کنار گذاشت. امروز وظیفه ما معرفی احمدی‏نژاد گونه آنهاست.

گفتمان، رویکرد و اکثریت لیست انتخاباتی جبهه پایداری ارزشمند، انقلابی است. امروز آیت الله مصباح یزدی برخلاف تمام دوره‏های گذشته به گونه‏ای صریح‏تر وارد میدان شده تا علم سوم تیر همچنان بلند و پایدار باشد و این علم در انتخابات ریاست جمهوری آتی به دست فردی از نسل سوم تیر برسد. به نظر می‏رسد اتفاقا مسئله‏ای که برخی اصولگرایان را همچنان به پایبندی به لیست راست سنتی واداشته، نگاهی است که آنان به انتخابات ریاست جمهوری آتی دارند. دعوایی که بر سر سرلیستی جبهه متحد درگرفت نیز دقیقا در همین راستا قابل تحلیل است. امروز ما باید بایستیم تا سوم تیر بماند. ما باید خط گفتمان سوم تیر را نگه داریم. باید شاخص‏های به روز را برای انتخاب نماینده اصلح ارائه کنیم.

امروز در عین حال مشارکت حداکثری مهمترین مسئله نظام است. دشمنان خارجی انقلاب و بانیان فتنه هر دو میزان مشارکت مردم در انتخابات را تحلیل خواهند کرد و در صورت پایین بودن مخاطب آنها هستند که مدعی خواهند شد. چنانچه همه می‏دانیم محمد خاتمی گفته است اگر مشارکت در تهران به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند، اصلاح طلبان پیروز شده‏اند. این مسئله نیز ضرورت حضور جدی جریان انقلابی در صحنه را می‏طلبد.

تمام تلاش برخی افراد چون زاکانی تا کنون برای این بود که ما را از حضور میدانی باز دارند. امروز ما باید به گونه‏ای انقلابی وارد عرصه شویم و با مردم ارتباط بگیریم. باید مانورهای متعدد ترتیب دهیم. امروز باید نهضتی دوباره از جنس سوم تیر ایجاد کنیم و هر آن کس که اصلح می‏دانیم را به مردم معرفی نماییم. اکنون همچون گذشته حضور جدی جریانات ارزشی در ایجاد مشارکت حداکثری و شور انتخاباتی، تبیین شاخص‏های نمایندگی، تبیین صف‏بندی‏های سیاسی و معرفی جریان‏های سالم موضوعیت دارد.

متاسفانه سیل تخریبها و سیاه نمایی ها علیه جبهه پایداری این تلقی را ایجاد کرده که باز جریان سوم تیر وارد منطقه‏ای ممنوعه شده است که سهم احزاب در آن تعیین کننده است. در این ادبیات گفتمان و آرمان جایگاهی ندارد. احزاب و چهره‏ها فارغ از اینکه چه عملکردی داشته‏اند و مثلا در فتنه چگونه عمل کرده‏اند، از سهمی معلوم در لیست انتخاباتی برخوردارند و این جز قبیله‏گرایی چه معنی‏ای می‏تواند داشته باشد؟

ما نباید اجازه دهیم انقلابی‏گری به برزخ برود و پیرمردهای کم‏حوصله و محافظه‏کار که البته محترم هستند، فضای راست سنتی را بار دیگر حاکم کنند و تئوریسین‏های تسامح و تنازل یعنی افرادی چون زاکانی انقلاب را از حرکت رو به جلوی خود به قبل از سال 84 بازگردانند. ما از فضای قبل از سال 84 عبور کردیم و به هیچ وجه به قبل از 84 باز نمی‏گردیم. ما امروز باید مردانه و محکم بایستیم تا سوم تیر بماند.

به نوبه خود مثل بردار عزیزم امیرحسین ثابتی از همه بچه های وبلاگ نویس دعوت می کنم تا با حضور موثر وبلاگی و نوشتن مطلب پیرامون انتخابات به صحنه بیایند و ضمن حمایت از گفتمان و اکثریت لیست جبهه پایداری نقطه نظرات خود را به قلم آورند.

محورهای پیشنهادی:

* چرایی حمایت معنوی آیت الله مصباح از جبهه پایداری

 

* علت اقبال توده های متدین و انقلابی جامعه به جبهه پایداری

 

* شاخصه های اصلی و گفتمان ساز جبهه پایداری

 

* علت مقبولیت این گفتمان نزد بدنه جوان و نسل سوم انقلاب

 

* رقابت نابرابر رسانه ای جبهه پایداری با دیگر جریان ها

 

* علت دشمنی اصلاح طلبان و برخی دیگر از چهره های خاص سیاسی مانند علی مطهری، محمد رضاباهنر و ... با جبهه پایداری

 

* شباهت های فضای فعلی سیاسی کشور و برهه تاریخی  سوم تیر 84

 

* آیا پیروزی در انتخابات مجلس به منزله پیروزی یا شکست گفتمان جبهه پایداری است؟

 

* مقایسه لیست انتخاباتی جبهه پایداری با دیگر لیست های انتخاباتی منتشر شده

 

* و ...

 

 


نوشته شده توسط: کنیز مادر

موضوع:

12:10 عصر

باز باران با ترانه میخورد بر بام خانه یادم آمد کربلا را ...

سه شنبه 90/9/8

باز باران
با ترانه
می خورد بر بام خانه
یادم آمد کربلا را
دشت پر شور و بلا را
گردش یک ظهر غمگین
گرم و خونین
لرزش طفلان نالان
زیر تیغ و نیزه ها را
باز باران
با صدای گریه های کودکانه
از فراز گونه های زرد و عطشان
با گهر های فراوان
می چکد از چشم طفلان پریشان
پشت نخلستان نشسته
رود پر پیچ و خمی در حسرت لب های ساقی
چشم در چشمان هم آرام و سنگین
می چکد آهسته از چشمان سقا
بر لب این رود پیچان
واندر این صحرای سوزان
می دود طفلی سه ساله
پر ز ناله
دل شکسته
پای خسته
باز باران
باز هم اینجا عطش
آتش ، شراره
جسمها افتاده بی سر ، پاره پاره
می چکد از گوشها باران خون و کودکان بی گوشواره
شعله در دامان و در پا می خلد خار مغیلان
وندرین تخدیده دشت و سینه ها بر پاست طوفان
دستها آماده شلاق و سیلی
چهره ها از بارش شلاق ها گردیده نیلی
باز باران ، قطره قطره
می چکد از چوب محمل...
خاک های چادر زینب به آرامی ، شود گِل
می رود این کاروان منزل به منزل
می شود از هر طرف این کاروان هم سنگ باران
آری آری
باز سنگ و باز باران
آری آری
تا نگیرد شعله ها در دل زبانه
تا نگیرد دامن طفلان محزون را نشانه
تا نبیند کودکی لب تشنه اینجا اشک ساقی
مشک ساقی
کاش می بارید باران
آه باران !
کی بباری بر تن عطشان یاران ؟
تر کنند از آن گلو را
آه باران ، آه باران


نوشته شده توسط: کنیز مادر

موضوع:

12:57 عصر

اختلاس زیر باران..

دوشنبه 90/8/30

 

 

 

توی این روزهای بارانی اخیر منتظر تاکسی موندن واقعا خیلی سخته مخصوصا وقتی راننده ها هم بی انصافی به خرج داده و از جابجایی مسافر به صورت عادی خودداری کنند. این اتفاق برای ما رخ داد و راننده خط بی توجه به صف مسافران که منتظر ماشین بودند کنار خیابون داد میزد : " دربـــــــــــــــــست " . نگاه معنی دار و اعتراض های گاه و بی گاه مسافران هم راننده رو کلافه کرده بود و هم ما رو، به خاطر همین من و یک خانم و دو آقای دیگه با همدیگه ماشین رو با کرایه 6000 تومن دربست گرفتیم که برای هر مسافر نفری 1500 تومن میافتاد درحالی که کرایه خط فقط 550 تومن بود. به هر ترتیب سوار تاکسی شدیم و راننده شروع کرد از مشکلات ماشین و گیر نیومدن لاستیک و بنزین آزاد زدن صحبت کردن.

 

کنار راننده مرد جوانی نشسته بود که انگار از خیس شدن زیر بارون دل خوشی نداشت. وقتی سخنرانی راننده درباره مشکلات بنیادی مملکت شروع شد خیلی سریع خودش رو وارد بحث کرد که بهتره ادامه بحث رو به صورت یه گفتگوی دو طرفه دنبال کنیم :

 

راننده تاکسی : برادر خانمم یه وام 6 میلیون تومنی میخواست بگیره مجبور شد ماشینش رو بذاره به عنوان وثیقه. بنده خدا الان خورده به مشکل دارند ماشینش رو مصادره میکنند. یه عده دزد دارند میلیارد میلیارد اختلاس میکنند کسی هم خبردار نمیشه اون وقت این جوون رو ببین چجوری سر میدوونند !

 

مسافر : نوش جونش !

 

راننده : (نگاه متعجب) نوش جون کی ؟

 

مسافر : نوش جون کسی که 3000 میلیارد تومن خورده

 

راننده : (با لحن عصبی آمیخته به تمسخر) نکنه اون بابا فامیل شما بوده ؟

 

مسافر : نه ! فامیل من نبوده اما یکی بوده مثل همین مردم . مثل شما! مگه این یارو از مریخ اومده اختلاس کرده ؟ یا اون مدیر بانک از اورانوس به ریاست رسیده بوده ؟

 

راننده : نه آقا جان اونا از ما بهترون اند. من برای یک جفت لاستیک باید 3 روز برم تعاونی اون وقت اون 3000 میلیارد تومن رو میخوره یه آبم روش !

 

مسافر : خب آقا جان راضی نیست نخر! لاستیک نخر ...

 

راننده : (با صدای بلند) چرا نامربوط میگی مرد حسابی؟ مجبورم بخرم ! لاستیک نخرم پس چجوری با ماشین کار کنم ؟

 

مسافر : وقتی شما که دستت به هیچ جا بند نیست و یه راننده عادی هستی وقتی میبینی بارندگی شده و مسافر مجبوره زود برسه به مقصد میای ماشینی که باید تو خط کار کنه رو دربست میکنی ...

 

راننده پرید وسط حرف طرف که : آقا راضی نبودی سوار نمیشدی !

 

مسافر : (با خونسردی) میبینی ؟ من الان دقیقا حال تو رو دارم وقتی داشتی لاستیک ماشین میخردی. مرد حسابی فکر کردی ما که الان سوار ماشین تو شدیم و 3 برابر کرایه رو داریم میدیم راضی هستیم ؟ ما هم مجبوریم سوار شیم ! وقتی تو به عنوان یه شهروند عادی اینجوری سواستفاده میکنی از مدیر یه بانک که میلیاردها تومن سرمایه زیر دستشه چه انتظاری داری ؟ اون هم یکی مثل تو در مقیاس بالاتر.

 

راننده آچمز شده بود و سرش تو فرمون بود ...

 

مسافر که حالا کاملا دست بالا رو داشت با خونسردی ادامه داد : دزدی دزدیه ... البته منظورم با شما نیستا ولی خداوکیلی چنددرصد از مردم ما اون کاری که بهشون سپرده شده رو خوب انجام میدن که انتظار دارند یه مدیر بانک کارش رو خوب انجام بده ؟ منتهی وقتی اونا وجدان کاری ندارند کسی بویی نمیبره اما گندکاری یه مدیر بانک رو همه میفهمند. برادر من تو خودت رو اصلاح کن تا اون مدیر بانک جرات همچین خلافی رو نداشته باشه

 

راننده که گوشاش تو اون هوای سرد از شدت خجالت حسابی سرخ شده بود گفت : چی بگم والا !

 

من اولین نفری بودم که تو مسیر باید پیاده میشدم و طبیعتا طبق قرار اجباری با راننده باید 1500 تومن کرایه میدادم. وقتی خواستم پیاده شم یه اسکناس 2000 تومنی به راننده دادم. راننده گفت 50 تومنی دارید ؟ با تعجب گفتم بله دارم و دست کردم تو کیفم و یه سکه 50 تومنی به راننده دادم . راننده هم یک اسکناس 1000 تومنی و یک اسکناس 500 تومنی بهم برگردوند و گفت : به سلامت !

 

همونطور که با نگاهم تاکسی رو که تو هوای بارونی مه آلود حرکت میکرد رو دنبال میکردم چترم رو باز کردم و پولا رو تو کیفم گذاشتم ... آروم شروع کردم به قدم زدن و با خودم فکر میکردم یعنی من هم باید خودم رو اصلاح کنم ..


نوشته شده توسط: کنیز مادر

موضوع:

12:8 عصر

لوگوی حمایتی از حاج قاسم سلیمانی (ما همه حاج قاسم سلیمانی هستیم)

پنج شنبه 90/8/19

 

                                                             لوگوی حمایتی از حاج قاسم سلیمانی


نوشته شده توسط: کنیز مادر

موضوع:

درباره
آخرین نوشته
آرشیو
دوستان
پایگاه ها
     پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
     پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی
    پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی
     پایگاه اطلاع رسانی آثار آیت الله بهجت
     سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی
     قرارگاه سایبری محمد رسول الله ص
آمار وبلاگ

    بازدید امروز: 49
    بازدید دیروز: 34
    کل بازدیدها: 274540
    تعداد کل یاداشته ها : 51
    103/2/10
    4:37 ع